Wielka Brytania szczegółowo opisuje wymogi mające na celu ochronę dzieci przed „toksycznymi algorytmami”

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


Wielka Brytania wzywa firmy zajmujące się wyszukiwarkami i mediami społecznościowymi do „oswojenia toksycznych algorytmów”, które polecają dzieciom szkodliwe treści pod groźbą wielomiliardowych kar finansowych. W środębrytyjski organ regulacyjny ds. mediów Ofcom przedstawił w swoim ramach ponad 40 proponowanych wymagań dla gigantów technologicznych Przepisy ustawy o bezpieczeństwie w Interneciew tym dokładne sprawdzanie wieku i moderowanie treści, których celem jest lepsza ochrona nieletnich w Internecie zgodnie z nadchodzącymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa cyfrowego.

„Zaproponowane przez nas kodeksy zdecydowanie nakładają odpowiedzialność za zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na firmy technologiczne” – powiedziała Melanie Dawes, dyrektor naczelna Ofcom. „Będą musiały okiełznać agresywne algorytmy, które przekazują dzieciom szkodliwe treści w ich spersonalizowanych kanałach, i wprowadzić kontrolę wieku, aby dzieci mogły korzystać z usług odpowiednich dla ich wieku”.

W szczególności Ofcom chce uniemożliwić dzieciom kontakt z treściami związanymi z zaburzeniami odżywiania, samookaleczeniami, samobójstwami, pornografią i wszelkimi materiałami uznawanymi za przemoc, nienawiść lub obelgi. Platformy muszą także chronić dzieci przed znęcaniem się w Internecie i promocjami związanych z niebezpiecznymi wyzwaniami w Internecie, a także umożliwiać im pozostawianie negatywnych opinii na temat treści, których nie chcą oglądać, aby mogły lepiej zarządzać swoimi kanałami.

Konkluzja: platformy będą niedługo musiały blokować treści uznane za szkodliwe w Wielkiej Brytanii, choćby jeżeli będzie to oznaczać „uniemożliwienie dzieciom dostępu do całej witryny lub aplikacji” – twierdzi Ofcom.

Ustawa o bezpieczeństwie w Internecie pozwala Ofcom nakładać kary w wysokości do 18 milionów funtów (około 22,4 miliona dolarów) lub 10 procent światowych przychodów firmy – w zależności od tego, która kwota jest większa. Oznacza to, iż duże firmy, takie jak Meta, Google i TikTok, ryzykują płaceniem znacznych sum. Ofcom ostrzega, iż ​​firmy, które nie zastosują się do tych przepisów, mogą „spodziewać się działań egzekucyjnych”.

Firmy mają czas do 17 lipca na ustosunkowanie się do propozycji Ofcom, zanim kodeksy zostaną zaprezentowane parlamentowi. Organ regulacyjny ma wydać ostateczną wersję wiosną 2025 r., po czym platformy będą miały trzy miesiące na dostosowanie się.



Source link

Idź do oryginalnego materiału